Do naszego przedszkola przyjmowane są również dzieci o specyficznych potrzebach edukacyjnych, zgodnie z zasadami określonymi w §17 pkt 7 pod warunkiem przedstawienia przez rodziców orzeczenia z poradni psychologiczno-pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego.
Pierwszy długo oczekiwany oddział integracyjny oficjalnie otwarto 8 października 2004 roku. W doniosłej uroczystości poza personelem przedszkola i dziećmi uczestniczyli zaproszeni goście m.in. ówczesne władze miasta i gminy burmistrz M. Wołoszek, zastępca burmistrza J. Erwiński, wizytator J. Michalska z Kuratorium Oświaty oraz wójt gminy Aleksandrowa Kujawskiego M. Szarecki, przedstawiciele różnych instytucji oświatowych a także proboszcz miejscowej parafii ksiądz M. Mielczarek.
Pani dyrektor Dorota Jaworska wygłosiła słowo wstęne a dzieci zaprezentowały program artystyczny.
Potrzeba i zainteresowanie oddziałem były tak duże, że w 2007 roku powstał drugi.
Zadanie grupy o charakterze integracyjnym polega na stworzeniu warunków wychowawczych i edukacyjnych, zapewniających pełny rozwój dzieci zdrowych i niepełnosprawnych, zgodnie z ich wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi.
Praca z dziećmi przejawiającymi różne deficyty rozwojowe wymaga ciągłego poszukiwania dróg wspomagania naszych podopiecznych.
Aby wyjść naprzeciw tym poszukiwaniom placówka organizuje zajęcia z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju i rewalidacji, dysponuje wyspecjalizowaną kadrą pedagogiczną: terapeuci, logopeda, psycholog.
Pomieszczenia służące tejże terapii wyposażone są w sprzęt rehabilitacyjny i odpowiednie pomoce dydaktyczne.
Dzięki takiej bazie materialnej można łączyć zabawę z nauką i rehabilitacją.
Koszty zakupu wyposażenia specjalistycznego pokryte ze środków PFRON.
Do grona sponsorów wspierających przedszkole przy zakupi innych niezbędnych sprzętów należy zaliczyć przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Aleksandrowie Kujawskim oraz ówcześnie działający klub SLD.
Z opinii nauczycieli terapeutów pracujących w grupach integracyjnych w naszym przedszkolu a także rodziców dowiadujemy się, że integracja przynosi obopólne korzyści, zarówno dzieciom zdrowym, jak i tym o specyficznych potrzebach edukacyjnych.
Obecnie na terenie naszego przedszkola funkcjonuje jedna grupa integracyjna.